Od 10. do 15. listopada 2022. u okviru ERASMUS + projekta Razred “A” održan je trening za učitelje i druge stručnjake koji pružaju podršku učenicima s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama. Svrha obuke bilo je predstavljanje specifičnih metoda primijenjene analize ponašanja koje učitelji i drugi stručnjaci mogu koristiti unutar svojih učionica te usvajanje teoretskog i praktičnog znanja za uspješno korištenje istih te upoznavanje različitosti između pojedinih zemalja partnera po pitanju nacionalnih i kulturoloških aspekata mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja unutar sustava odgoja i obrazovanja.
Trening je uspješno završilo ukupno 5 sudionica iz Republike Hrvatske: Hrvojka Brčić i Sunčica Sosić Majstorović (OŠ Vjenceslava Novaka), Marijana Martić i Anita Poslon (OŠ Granešina) te Magdalena Jančec, predstavnica Centra za autizam, koja je ujedno održala i dva predavanja za sudionike obuke.
Tijekom prvog dana obuke održane su uvodne radionice tijekom kojih su partneri imali priliku međusobno se upoznati te detaljnije upoznati ciljeve i dosadašnje rezultate projekta. Uvodne aktivnosti vodio je predstavnik SOSU Østjylland (Danska) te koordinator projekta Niels Christian F Vestergaard u suradnji s partnerima i domaćinima (Cipar). Nakon toga, prestavnici Sjeverne Makedonije održali predavanja na temu “Uvod u poremećaj iz spektra autizma i primjenjenu analizu ponašanja”.
Tijekom drugog dana obuke učitelja predstavnici Sjeverne Makedonije održali su predavanje na temu “Strategije bihevioralnog upravljanja”, a predstavnica Republike Hrvatske, Magdalena Jančec, održala je predavanje na temu “Funkcije ponašanja”.
Trećeg dana obuke učitelja Magdalena Jančec održala je predavanje na temu “Gašenje”, a predstavnici Češke održali su predavanje na temu “Metode za povećavanje željenih ponašanja unutar razreda”.
Četvrtog dana obuke predstavnici Danske imali su izlaganje na temu “Ekonomija žetona” i “Metode uvjetovanja grupa”.
Petog dana obuke predstavnici Danske upoznali su polaznike za specifičnim alatima informacijske tehnologije u poučavanju učenika s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama te je održana radionica primjene pojedinih alata.
Tijekom svih dana obuke održavane su rasprave među partnerima tijekom kojih su se razmjenjivala iskustva, upoznavali različiti sustavi odgoja i obrazovanja, dijelile ideje i primjeri dobre prakse, ali i predstavljali problemi i tražila moguća rješenja u primjerima drugih zemalja.
Novostečena znanja i uvid u različite mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja povećala su kompetencije učitelja u redovnim osnovnim školama svih zemalja koje su sudjelovale u obuci. Unatoč prepoznatim teškoćama unutar sustava odgoja i obrazovanja, ovo iskustvo ohrabrilo je sve sudionike na pokušaj uvođenja novih metoda i stvaranje boljih uvjeta odgoja i obrazovanja za učenike s poremećajem iz spektra autizma.
I ove smo godine u školi, na sebi svojstven način, obilježili 18.10. Svjetski dan kravate. Na školskom hodniku, najfrekventnijem prolazu, postavljena je velika crna kravata. Zadatak naših učenika, a i ponekog zaigranog djelatnika, bio je kredama ukrasiti kravatu. Kravata se tokom dana neprestano mijenjala. Gotovo je svaki prolaznik ostavio svoj trag, svoj doprinos, našoj prostornoj instalaciji i samim time obogatio prostor naše škole!
Dobre aplikacije za obrazovanje GA –TE
Projektni timovi OŠ Antona Skale iz Beograda, OŠ Antona Janše iz Radovljice i Centra za autizam iz Zagreba koji su partneri na europskom projektu Dobre aplikacije za obrazovanje GA – TE održali su 23. i 24. kolovoza 2022. drugi po redu međunarodni sastanak u Sloveniji, u prostorijama OŠ Antona Janše u Radovljici.
Uvod u sastanak bio je osvrt na protekle projektne aktivnosti. Svi nastavni materijali iz matematike, prirode i društva i materinjeg jezika izrađeni su i spremni za stavljanje u digitalni oblik. Video vezom su se na sastanak uključili i programeri koji rade na aplikaciji i pripremaju platformu za digitalizaciju nastavnih materijala. Programeri su pokazali naslovnu stranicu aplikacije koja uključuje mjesto za registraciju korisnika, način podjele područja i tema. Objasnili su i koje naloge za korištenje u aplikaciji pripremaju. Na sastanku je dogovoren i konačan izgled loga za aplikaciju. Vezano za napravljene nastavne materijale predloženo je da se svi oni još jednom pažljivo pregledaju.
Na sastanku je u ime partnera iz Slovenije Gregor Skumavc predstavio opći plan evaluacije projekta. Važno je da se evaluira svaka etapa projekta. Veoma je važna i evaluacija nastavnog materijala koju će obavljati učitelji i roditelji. Dakako, pratit ćemo i učenike, kako oni koriste obrazovne materijale i koje rezultate postižu. U svrhu evaluacije izrađena je ljestvica za ocjenjivanje obrazovnih materijala.
Ravnateljica Centra za autizam Žarka Klopotan predstavila je opći plan diseminacije – širenja projektnih rezultata. Iznijela je vremenski okvir u kojem će se odvijati aktivnosti i koji će se sve kanali koristiti kako bi se zainteresiranima omogućilo da dobiju potrebne informacije o rezultatima projekta. U sudjelovanje na stručnim skupovima, seminarima, konferencijama, da bi se učiteljima i stručnim suradnicima i svima zainteresiranima predstavili i dali na korištenje i nastavni materijali i aplikacija, bit će i dalje uključeni svi partneri sa svim raspoloživim alatima.
Na sastanku su ostvareni svi planirani ciljevi i aktivnosti. Uz radni dio, sastanak je sadržavao i upoznavanje prirodnih ljepota Bleda, Bohinja i zanimljivosti Radovljice. Ozračje je bilo vrlo ugodno, poticajno i motivirajuće zahvaljujući trudu naših domaćina iz OŠ Antona Janše. Projektni tim iz Centra za autizam pripremit će Treći međunarodni sastanak koji će se održati u svibnju 2023. u Zagrebu.
2021-1-RS01-KA220-SCH-000034462
Opširnije:Drugi međunarodni sastanak projektnih timova europskog projekta
Izložba radova učenika Centra za autizam
Knjižnica Vladimira Nazora, u sklopu projekta „Knjižnica širom otvorenih vrata“, predstavlja dječje stvaralaštvo u Centru za autizam, na temu „Kako izgleda glazba“. Likovni radovi učenika CZA u dobi od 7.-21.godine prikazuju razna glazbala koja su učenici sami odabirali i čije su zvukove pomno osluškivali za vrijeme rada. Radovi su nastali na nastavi Likovne kulture i za vrijeme Likovne terapije, pod mentorstvom Stanke Pinjuh, mag.educ.art. Učenici su, kroz zadatak, tražili načine naglašavanja kontrasta instrumenta i glazbe, odnosno zvuka, koji instrument proizvodi. Ta je razlika materije- glazbala i osjećaja- zvuka dodatno naglašena kromatsko akromatskim kontrastom, kontrastom tehnika (tuš i akvarel) ali i samim kontrastom boja, odnosno upotrebom komplementarnih boja u prikazu glazbe svakog instrumenta. Osim što su učenici imali prilike vizualno istraživati instrumente koristeći fotografije, video i 3D animacije, pojedine instrumente su učenici imali prilike doista i svirati, kako bi se sam doživljaj pojačao. Upravo je takvo iskustveno učenje, te učenje putem jasno biranih vizualnih predložaka, ključno za uspješno učenje i primjenu naučenog kod učenika s intelektualnim teškoćama i poremećajem iz spektra autizma.
Izložbu možete pogledati do 17.10.2022.
Igre za učenike s PSA za razvoj socijalnih vještina kao učinkovita metoda u obrazovanju
Predstavljamo vam novi međunarodni Erasmus+ projekt u trajanju od 24 mjeseca.
Koordinator projekta je iz Danske: Aalborg University (Department of Architecture, Design and Media Technology), a ostali partneri su:
Olemisen Balanssia Ry iz Finske (Institut za istraživanja na polju obrazovanja),
Fundacion Miradas iz Španjolske (Udruga za autizam),
Stando Ltd iz Cipra.
Ideja za projekt je bila da se negativni učinci koje je COVID19 donio učenicima s PSA na različitim područjima, posebno na gubitku socijalnih vještina, pokušaju umanjiti pružanjem obrazovnih usluga korištenjem i dizajniranjem različitih igara i virtualnih alata.
Uočeno je da postoje prepreke za učenike s PSA u pristupu digitalnim tehnologijama uglavnom uzrokovane nedostatkom dostupnih alata, nedostatkom kompetencija te nedovoljno prilagođene obrazovne metodologije...
Digitalni alati su često dizajnirani za opću populaciju bez uzimanja u obzir potrebe osoba s PSA kojima je potrebna viša razinama podrške.
Ciljevi projekta su vrlo ambiciozni u kojima ćemo nastojati:
- Dizajnirati, testirati i objaviti inovativni Obrazovni paket putem GBL-a (Game Based Learning) za učitelje u redovnim školama i vrtićima
- Dizajnirati i kreirati različite igre – VR (Virtual Reality) igrice te brošuru s brojnim edukativnim, školskim igrama
- Promicati razvoj socijalnih vještina kod djece s PSA, ali i kod njihovih neurotipičnih vršnjaka
- Održati tečajeve (edukacije) za obuku učitelja o GBL-u, kako koristiti i kreirati različite igre te poučavati socijalnim vještinama djecu s PSA u redovnom razredu
26.08.2022. je održan uvodni sastanak partnera preko Zoom platforme. Partneri su ukratko predstavili svoje ustanove te smo razgovarali o prvim koracima i zadacima vezanim uz projekt. Također smo se dogovarali o terminu prvog transnacionalnog sastanka u živo koji bi se trebao održati u Danskoj.
KA220-SCH-2021-020